tiistai 21. maaliskuuta 2017

Keväisiä vaatehaaveita

Vaikka mä totesin muutama postaus sitten, etten varsinaisesti tarvitse mitään vaatekaappiini tänä keväänä, niin siltikin kevät iski minuun, tosin vähän myöhässä ja muussakin kuin flunssan muodossa. Olen vähän tsekkaillut komeroani uusin silmin, ja olen edelleen samaa mieltä, mutta on muutama vaatekappale, jonka kaappiini haluaisin. Samalla pyöräytin pari kollaasia kuvastamaan, minkätyylisiä vaatteita kaappiini tänä keväänä haen.

Aloitetaan T-paidoista; mä omistan alle viisi t-paitaa. Mä en jossain vaiheessa tykännyt niistä ollenkaan, ja olenkin hamstrannut komeron täyteen perustoppeja. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että ainakin valkoinen perus-t-paita olisi hyvä kaapista löytyä, ja miksei muissakin neutraaleissa väreissä, niitä kun on helppo yhdistellä erilaisiin asuihin. Seuraavan kerran kun käyn keskustassa, ostan ainakin sen valkoisen paidan.

Sitten päästäänkin lippiksiin; mä en ennen tykännyt ollenkaan päähineistä. Pipot eivät sopineet ja kaikki hatut näyttivät typeriltä mun päässä. Muutama vuosi sitten löysin kuitenkin kesähatun, joka sittemmin on tuhoutunut liiasta käytöstä jo ajat sitten, mutta se muutti kaiken. Myöhemmin löysin myös kivoja pipoja, ja nyt olen rakastunut lippiksiin. Kesäksi aionkin hankkia yhden ellen jopa useamman.

Farkkutakkia mä rupesin haikailemaan vasta muutama päivä sitten. Aloin miettimään, kuinka kivalta se näyttäisi tummien farkkujen ja valkoisien kenkien kanssa, joten siksi se löysi tiensä toiseen kollaaseista. Farkkutakit ovat kuitenkin melko kalliita uutena, ja koska se ei ole välttämätön ostos varsinkaan nahkatakkilöytöni jälkeen, niin aion metsästää sitä kirpputoreilta kunnes löydän sopivan.



Kauluspaidoista mä olen tykännyt jo pidempään, mutta mun kokoiselle on ollut hankala löytää sopivaa. Useimmiten kaulus/ruutupaidat mielletään miesten vaatteeksi, joten olen ehkä aavistuksen häpeillytkin asiaa, mutta nyt olen päättänyt luopua häpeästä. Jos se näyttää kivalta päällä ja tuntuu hyvältä, niin miksipäs ei? Löysinkin tänään kirpputorilta ihanan flanelliruutupaidan kahdella eurolla, josta saatte kuvia sitten risteilypostauksessa.

Farkkuja ei koskaan voi olla liikaa, ja mun lempparimalliksi on osoittautunu Cubuksen Jegging Jane. Tuota kyseistä mallia on tulossa nyt myös maastokuvioisena, ja aion tilata kyseiset housut heti kun niitä on saatavilla! Pistin tänään tilaukseen mustat farkut kyseisestä mallistosta, ja ennestään mulla onkin tummansiniset, vaaleansiniset ja tummanharmaat. Farkkujakaan ei koskaan voi olla liikaa, eikö vain?

Yleisesti ottaen mun tyyli on aina ollut poikatyttömäinen, josta kerroinkin enemmän tässä postauksessa. On mulla tosin kausia, jolloin tykkään käyttää mekkoja ja naisellisempaakin vaatetusta, mutta yleisesti ottaen mun pukeutuminen kallistuu enemmän sinne unisex-puolelle. Ennen en myöskään pukeutunut ollenkaan valkoiseen, mutta tänä keväänä aion lisätä vaatekaappiini valkoisia yksityiskohtia. Ennestään multa löytyykin jo valkoiset lyhytvartiset tennarit sekä valkoiset Converset.



Kummasta kollaasista te pidätte enemmän, ylemmästä vai alemmasta?

6 kommenttia:

  1. Kiva postaus! Farkkutakit on ihania ja kirppareilta niitä löytää edullisesti jos vaan sattuu kohdalle :) Itse tykkään ehkäpä enemmän silti tuosta alemmasta kollaasista, jotenkin enemmän mun tyylinen!

    https://millattt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans metsästin kirpputoreilta sitä tänään, ja tosi moni niistä oli alle vitosen, mutta isot rinnat ja leveät hartiat pitävät huolen, etteivät ne menneet kunnolla päälle saati sitten kiinni. Tosin tuo mun ruutupaitalöytö (hyvin samanlainen kuin kuvassa) lohduttaa onneksi :D

      Poista
  2. Oi miten ihana farkkutakki kollaasissa!<3 Pitää ehdottomasti hankkia ton tyyppinen kevääksi :)

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo yksilö oli H&M:ltä ja hintaa sillä tais olla 40 euroa :) jotain samansuuntaista metsästän itsekkin

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Mä kans tykkään enemmän ehkä siitä, toki alempikin on ihana :)

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita, niin risut kuin ruusutkin. Muistathan kuitenkin ilmaista mielipiteesi asiallisesti :)