torstai 2. helmikuuta 2017

Kotini on linnani, osa 2: Olohuone

Mä mietin tosi kauan, että julkaisenko mä vielä tässä vaiheessa kuvia meidän olohuoneesta mun blogissa. Syy on yksinkertainen; meidän olohuone on ruma. Tai jos tarkkoja ollaan, siellä on monia toimivia elementtejä ja kauniitakin kohtia, mutta ne eivät sovi keskenään yhteen. Kaikenlisäksi se on keskeneräinen, ja syystäkin.

Meille on tulossa uudet verhot ja sohva keväämmällä, mahdollisesti uusi mattokin, en ole päättänyt vielä. Teen varmaan tästä silloin uuden version, jotta voitte vertailla kuvia sitten keskenään. Syynä olohuoneen keskeneräisyyteen on kissat. Kuten kerroin, niin Noksu ja Tuittu on eläinsuojelutaustaisia, arkoja ja stressaavat helposti. Ja stressinsä takia ne myös pissii; lattialle, matoille, jopa kirjahyllyyn. Tilanne on jo rauhoittumaan päin, mutta mä olen päässyt helpommalla, kun en ole ostanut tänne mitään uutta, vaan antanut tilanteen ensin rauhoittua ja selvitellyt pissaongelmaa. Pissa uudenkarhealla matolla harmittaisi varmasti enemmän kuin vanhalla, joka pitäisi muutenkin viedä jo pesuun.

Tässä myös mitataan se aitous. Mä olen aina halunnut, että mun blogi on aito, niin hyvinä kuin huonoinakin hetkinä, ja nyt te näätte sen huonomman puolen. Mä en edes siivonnut olohuonetta ennen näitä kuvia, koska ei tuolla oikeasti ole koskaan siistiä, kiitos meidän viiden pienen porsaan kissan. Saattaa olla hyvinkin, että mä vaan pelkään liikaa teidän mielipidettä ja ylireagoin. Pitemmittä puheitta; meidän olohuone!



Mä tiedän, että suuri osa teistä kiljaisee tässä vaiheessa "TOI TAPETTI ON IHANA!". Jos mä saisin euron joka kerta kun kuulen tuon, niin en olisi miljonääri, mutta kyllä sillä yhden shoppailureissun kustantaisi. Ja myös mun mielestä se on todella hieno, ja tuon tapetin mukaan valitsen tulevan sohvan ja verhojen värit. Todennäköisesti tummanharmaata, koska siinä ei näy lika eikä kissankarvat niin helpolla. Nuo ruskeat sohvat sopi tosi hyvin mun entiseen asuntoon, mutta tähän asuntoon ne ei enää vaan sovi, mutta ne ajavat asiansa. Niiden materiaali on sellaista jännää, ns."vaihtaa sävyä" kun sohvaa pyyhkii samansuuntaisesti, eli ne ei suinkaa ole likaiset, en vain jaksanut pyyhkiä niitä läpi, kun ne näyttää tuolta taas viiden minuutin päästä.

Matto on hyvää materiaalia, ja haluaisin tismalleen samanlaisen maton, mutta harmaana. Toisaalta, jos muu sisustus on harmaata, tuo voisi olla kiva "väripilkku" sisustuksessa. Pinkin maton takia tuolla kirjahyllyssä on myös tuo LOVE-kirjaisasetelma, koska matto näytti niin yksinäiseltä ja kirjahyllyn päällinen tyhjältä. Muuten kirjahyllyn päällä ei sitten pidetäkkään muuta kuin Tuittu-neidin ruokakippoa, ja muutenkin hyllyt ovat melko tyhjiä. Jälleen syynä, mikäpä muukaan kuin kissat.

Jotkut teistä varmaan ihmettelee, että mikä tuolta sohvien välistä nurkasta pilkottaa. Se on vahakangas, joka suojaa lattiaa kissojen ruokailulta. Tuo heidän märkäruoka jämähtää nimittäin tosi nopeasti kippoihin sekä lattiaan, enkä halua heti hangata uutta laminaattia piloille. Edullinen suoja lattialle, suosittelen lämmöllä!



H oli tosi mielissään, kun rynnin olohuoneeseen napsimaan blogiin kuvia kesken hänen leffahetken. Suurinpiirtein sama ilme kuin telkkarin naisella, kun häädin olohuoneesta hetkeksi. Televisiotaso tulee pysymään ennallaan, koska mä tykkään tuosta, mutta dvd-tornit mahdollisesti dc-fixaan. Itseasiassa televisioseinä taitaa olla ainoa asia olohuoneesta, johon olen kokonaisuudessaan tyytyväinen.

Vaikka meidän olkkari ei ole kuin suoraan sisustuslehdestä, niin siitä huolimatta mä tykkään siitä. Se jollain tasolla miellyttää silmää, ja se on kotoisa. Ehkä mua lohduttaa myös tieto siitä, ettei se ole loppuelämää tuollainen, ainoastaan väliaikaisesti.


Mitä mieltä olette meidän olkkarista? Miten olette sisustaneet oman olohuoneenne?

6 kommenttia:

  1. Toi tapetti on kyllä tosi siisti! Ja olohuone kokonaisuudessaan näyttää oikein kotoisalta. :) Mulla on olohuoneessa vähän samantyyliset sarjapöydät kuin teillä olohuoneen pöytä, jalat on vaan kullanväriset niissä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) toi on H:n pöytä, ja meidän piti alunperin myydä se pois mutta molemmat tykästyttiin tuohon ja tuossa se nyt sitten on :-D

      Poista
  2. Toi tapettihan on IHANA :D ♥ Mun mielestä tosi kivan näköinen olkkari! Sohvat ja pöytä varsinkin, sopii hyvin yhteen. Meillä "olohuoneessa" (tai periaatteessa ei oo olkkaria, koska meillä on niiin pieni kämppä, mutta kai tästä pieni osa on luettavissa myös olkkariksi) on mustat nahkasohvat, tumman ruskea kirjahylly ja pikkunen sohvapöytä. Poikaystävä on nuo aikoinaan päättänyt, muuttaessaan tänne ennen mua :D Mut mut, ehkä mä sitten sisustan meidän uuden kämpän. Mä en nimittäin voi sietää noita! :D Pitäisköhän myös esitellä blogissa meidän kämppää, tästä saikin kivaa ideaa samalla (:

    millatt.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) mä en vaan tykkää tuosta sohvan väristä, jotenki ei sovi tapettiin ja öäääh :-D ootan jo et pääsen tilaamaan uuden sohvan ja verhot... mut toihan kuulostaa kivalle sisustukselle, tuun sitten kurkkimaan ku oot tehny sen postauksen :)

      Poista
  3. Oi tuo tapetti todellakin on ihana! Tosi viihtyisän oloinen olkkari, tuolla voisi mielellään viettää aikaa :)
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita, niin risut kuin ruusutkin. Muistathan kuitenkin ilmaista mielipiteesi asiallisesti :)