sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Iik, homoja!

Mä mietin tosi pitkään et kirjoitanko mä tästä aiheesta. Ihan sen takia, että mä tiedän suututtavani tällä ihmisiä. Tämän päivän aiheena on siis homoseksuaalit, sukupuolineutraalit avioliitot sekä homoparien oikeus adoptoida. Teksti tulee olemaan kärkästä, joten jos pahoitat mielesi helpolla, kehoitan siirtymään muihin kirjoittamaani postauksiin tai mahdollisesti jopa toiselle sivulle. Tässä vaiheessa voin paljastaa, että otsikko on puhdasta sarkasmia.

Mun mielestä homous on aina ollut ok, siinä missä muutkin seksuaaliset suuntautumiset, poislukien pedofiliat, nekrofiliat ja eläimiinsekaantumiset, ynnä muut vastaavat. Miksi mainitsin nuo kolme tuossa lauseen lopussa? Koska joillakin ihmisillä on ihmeellinen tapa sekoittaa homous ja nämä asiat keskenään. Mun mielestä on outoa ja suoraan sanottuna vitun törkeää, että homoseksuaalisuutta ja esimerkiksi pedofiliaa verrataan keskenään. Toisessa on kyse ihmisten omasta vapaasta tahdosta ja toisessa taas yleensä ei. Mä en tämän enempää käsittele pedofiliaa tässä postauksessa, koska se on ihan oma lukunsa.



Mulle on opetettu, että ihmisillä pitää olla oikeus rakastaa ja tulla rakastetuksi, oli se vastapuoli sitten tumma- tai valkoihoinen, kuului johonkin uskontokuntaan tai ei ja oli mitä sukupuolta tahansa. Mä en voi edes käsittää, miksi kukaan vastustaa homojen rakkautta ja/tai avioliittoja. Jos meinaat tässä kohdassa käyttää perusteluna erään uskonnon pyhää kirjaa, niin unohda koko juttu, mä en halua kuulla. Vaikka mä en itse olisi bi-seksuaali, niin en vastustaisi "homoliittoja". Miksi? No koska se ei ole multa millään tavalla pois! Kaiken lisäksi mun ystäväpiirissä on suuri kirjo eri seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä, ja tottakai mä toivon heillekkin onnea ja samoja oikeuksia kuin heteropareillekkin. 

Jos taas vedotaan tähän toiseen, harvemmin käytettyyn argumenttiin "kun niin ennen vanhaan asiat oli paremmin", niin aletaan sitten samantien kulkemaan hevosvankkureilla ja eletään ilman sähköä. Myöskään luonnollisuuteen en lähtisi vetoamaan, sillä homoseksuaalisuutta on tavattu myös eläimillä. Homous ei siis ole sairaus, ja jos sinulla tekee pahaa katsoa homoja tai lesboja yhdessä, niin aina voit kääntää pääsi. Homous ei myöskään ole tarttuvaa, eikä homoseksuaalit yritä iskeä jokaista saman sukupuolen edustajaa.



Ja sitten adoptioasiaan. Mä olen kuullut yleensä tähän perusteluna sen, että lapsella täytyy olla äiti ja isä. Joo, ymmärrän pointin, mutta aina se elämä ei mee niin. Äiti voi jäädä yksinhuoltajaksi jos isä vaan päättää lähteä tai kuolee pois. Myöskin isät voivat jäädä yksinhuoltajiksi syystä tai toisesta. Joillakin lapsilla voi olla molemmat vanhemmat, ja asiat silti ihan perseellään, kun vanhemmat ovat alkoholisteja tai narkkeja. Mun mielestä lapselle on tärkeintä kuitenkin turvallinen ympäristö, katto pään päällä, riittävä ravinto ja lepo sekä rakastava ympäristö. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko vanhempia/huoltajia yksi, kaksi tai kolme, ja mitä sukupuolta he ovat. Siksi mä puollan täysin homojen ja lesbojen oikeutta saada lapsia keinohedelmöityksen, adoption tai minkä tahansa muun laillisen keinon avulla.

1.3.2017 Suomessa astuu voimaan sukupuolineutraali avioliittolaki. Mä toivotan onnea jo hirmuisesti kaikille teille, jotka tämän uuden lain myötä pääsette vihdoin avioliiton satamaan. Lämpimät onnittelut myös Tuure Boeliukselle, joka voitti Vuoden homo -palkinnon. Todella rohkea veto noin nuorelta pojalta tulla ulos kaapista, ja vielä Youtubessa.

Mitä mieltä te olette sukupuolineutraalista avioliittolaista? Herättikö postaus teissä ihastusta vai vihastusta?


8 kommenttia:

  1. Aivan ihana postaus, ja oikeesti täyttä asiaa! ❤ Tuure oli kyllä rohkea! Aivan ihana poika (:

    millatt.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ❤ Tuure on tosi rohkea, toivottavasti muutkin nuoret saisi rohkeutta juurikin tästä esimerkistä. Homoudessa kun ei ole mitään hävettävää :)

      Poista
  2. Hyvä postaus, kiitos siitä! Innolla myös me otamme vastaan tämän sukupuolineutraalin avioliittolain ❤

    ginger--biscuit.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Hyvä postaus! Mun mielestä mielipidepostauksia on kiva lukea. :)
    Ja myös mun mielestä uus avioliittolaki on hyvä juttu, Suomellakin jo aika siirtyä tähän nykyaikaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ❤ mä tykkään kirjoittaa mielipidepostauksia, koska yleensä en suunnittele postausta sen enempää, vaan annan teksin tulla tajunnanvirtana :)

      Poista
  4. Sulle ois muuten mun blogissa yks haaste. :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita, niin risut kuin ruusutkin. Muistathan kuitenkin ilmaista mielipiteesi asiallisesti :)