maanantai 21. marraskuuta 2016

Sisustusunelmia

Moikka! Kuten ensimmäisessä postauksessa mainitsin, meillä oli kiikarissa yksi ihana, iso kolmio. No, tänään soitin välitysfirmaan ja se kolmio on meidän! Tässä ihanuudessa on neliöitä lähes 80, asunto on vastaremontoitu ja vuokra todella edullinen. Asunnossa on kaksi isoa makuuhuonetta, todella iso olohuone, lasitettu parveke, tiskikone ja kaksi isoa vaatehuonetta. Seinät ovat vaaleat, paitsi olohuoneesta ja makuuhuoneista löytyy yhdeltä seinältä tehostetapetti. Kaiken lisäksi eteisessä, keittiössä ja vaatehuoneissa on niin paljon tilaa, että toisesta vaatehuoneesta tulee todennäköisesti kissojen valtakunta, ja siltikin tilaa riittää. Sisustushöyryissäni tekaisin kolme kollaasia, jotka antavat hieman suuntaa, minkälaisesta sisustuksesta tykkään.

Ylipäätänsä, mä en tykkää sisustuksessa kokovalkoisesta, ja vaikka tykkäisinkin, ei se onnistu mustien kissojen (karvat) ja ylipäätänsä näiden pikku paskatassujen kanssa. Mä pidän yksinkertaisuudesta ja selkeistä värilinjoista, mutta kuten keittiökollaasista huomaatte, joskus on kivaa leikkiä väreillä ja kuoseilla. Huonekaluissa tykkään tummista väreistä ja puun väristä/kuvioista. Tekstiileissä helppo pestävyys on plussaa, kissoilla kun saattaa joskus päästä oksennus esimerkiksi matolle, ja nahkasohvasta on turha haaveillakkaan, koska kissat ja kynnet. Matot meillä on suurimmaksi osaksi räsymattoja, koska ne voi pestä koneessa.

 
Tälle kollaasille mä annoin nimen "metsäkollaasi", ja näitä sisustusjuttuja voisin käyttää esimerkiksi vierashuoneessa. Mulla ei koskaan ole ollut asunnossa juurikaan mitään vihreää, paitsi yksi räsymatto, ja viherkasvit jotka sittemmin kissat söivät. Mä rakastuinkin tähän metsäteemaan, ja varmasti jossain vaiheessa tulen sisustamaan uudesta asunnosta jonkin huoneen vihreällä. Pääsen jo toteuttamaan tätä sen verran, että päällystän tv-tason päädyt sekä Ikean Kallax-hyllyn päädyt ns. "koivufixillä".

Kun mä selailin Vallilan sivuilta suihkuverhoja, niin eteeni pamahti tämä kirjava ihanuus. Silloin en vielä tiennyt, että tulevassa asunnossa on suihkukaappi, jolloin suihkuverho on turha. Valitsin kollaasin muihin juttuihin ns. rauhallisia värejä tasapainoittamaan tuota verhon kirjavuutta. Mä rakastan Vallilan värikkäitä kuoseja, mutta kuten tiedätte, Vallila on suhteellisen kallis merkki, mutta joku kaunis päivä mä vielä hankin jotain Vallilaa meidänkin talouteen. Kuten kuvasta näkyy, mä tahtoisin viherkasvin myös vessaan, koska siellä se mahdollisesti menestyisi paremmin kuin muissa huoneissa. Joku kaunis päivä mä vielä keksin keinon suojella viherkasveja kissoilta, mutta siihen asti me eletään tekokukkien varassa.

 
Keittiön tekstiileissä mä halusin leikkiä väreillä ja kuoseilla, koska mun mielestä keittiö on siinä mielessä vaikea sisustettava, ettei sieltä voi vaihtaa oikein muita kuin tekstiilejä. Harvemmilla on varaa vaihtaa koko astiasto sisustuksen mukaan, ja keittiöremppakaan ei ilmainen ole. Toki "fixaaminen" DC-fixilläkin on vaihtoehto, mutta oma projektinsa sekin. Myös keittiössä mä vannon räsymattojen nimeen, ja oma keittiön mattoni onkin lähes jokaviikko pesussa. Ja kun puhuimme aiemmin viherkasveista, niin tuo kasvi tuossa on muovinen, eli se mahdollisesti säilyisi meidän taloudessa elossa pidempäänkin.

Mikä kollaaseista oli suosikkinne? Minkälaisesta sisustuksesta te pidätte?

6 kommenttia:

  1. Räsymatot on huippuja! Enkä osaa valita kollaaseista suosikkia, noi on kaikki hirmu kivoja :) Niissä tulee esiin paljon samoja juttuja mistä ite sisustuksessa tykkään ^^

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla etten ole ainut joka ei fanita kokovalkoista :) ja räsymatot on tosi huippuja eläinperheessä, mulla oli joskus sellaset mustat lankamatot ja mustavalkoisten kissojen kanssa ne näytti kamalalle, saati sitten jos tuli oksennus matolle ja kun ei saisi vedellä pestä... Jossain vaiheessa lankamatot lensi roskiin ja tuli räsyt tilalle :D

      Poista
  2. Mä tykkään sellaisesta kirkkaasta sisustuksesta, ripaus harmaata ja mustia yksityiskohtia. Kaipaan kuitenkin jonkin värin, mutten yhtään tiedä mikä väri olisi mun mieleen kotona! :-D Kivoja kollaaseja :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän tulevassa asunnossa on vaaleanharmaat laminaatit, rakastuin niihin ja niihin on helppo yhdistellä minkälaista vaan sisustusta :)

      Poista
  3. Hurjasti onnea uudesta kodista, voi vitsit miten täydelliseltä se kuulostaakaan! :-) Sisustuskollaaseistasi jäi tosi kivat vibat, pakko varmaan jäädä sivusilmällä seurailemaan tulevaa muuttorupeamaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja tervetuloa :) joulukuun puolessavälissä saadaan vietyä tavaroita joten ehkä vuoden alussa saatte sitte asuntopostauksia ;)

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita, niin risut kuin ruusutkin. Muistathan kuitenkin ilmaista mielipiteesi asiallisesti :)